2010-11-08

Aku merindui kalian

Baru kini aku sedar
Erti ukhwah yang bertaut
Antara kau dan aku
Tiadamu disisi
Membuat duniaku gelap
Aku meraba keseorangan

Ketika bersamamu
Aku tidak merasai
Wujudnya engkau dalam hidupku
Kita bertegang urat
Bertikam lidah
Mempertahankan buah fikiran
Mencari formula mendidik umat
Suka duka ditanggung bersama
Tetapi itu ibarat debu
Langsung tidak ku peduli
Aku tenggelam dalam duniaku sendiri
Aku fikir aku mampu bersendiri
Menahan ombak ganas
Memikul gunung besar
Menyelam lautan dalam
Sendiri

Kini sepi
Kau tiada
Hatiku sunyi jiwaku kosong
Gelak ketawamu
Marahmu
Senyummu
Menjadi satu kerinduan
Buat diriku
Dan jiwaku

Biarlah kali ini
Aku pulang
Memahat dan mengilap kembali
Cermin kenangan kita yang berdebu
Agar ia lebih bererti
Buat bekalan perjalanan abadi

~dari gema suara
junaidiahmad
Feb 2010
Shah Alam

No comments:

Post a Comment