2011-02-04

TRANSITION STATE

Hari in saya mahu menulis lagi. Tentang hal-hal berkaitan diri. Mungkin tiada ilmu yang dikongsi dalam entri kali ini. I'm sorry.

Ribut-ribut hati bergema.
Ku laungkan penuh kuat
Bersama petir guruh cepat-cepat
Aku mahu habisi segala rasa ini dengan pantas
Biar hilang panas
Namun gema-gema itu hanya dalam gua-gua diri
Laung sendiri dengan sepenuh hati
Ekspresi..biar hanya dalam dunia kecil ku ini

Allah,  tak sangka ada yang perasan
Rupanya ada aliran perasaan
Terus-terusan rasa itu berpanjangan
Untuk manusia yang bukan untuk dipersalahkan
Saya minta maaf.

Justeru, Allah, aku mohon tiada lagi yang perasan
Aku mohon di bantu
Tiap-tiap saat pecah dada
Aku mohon bertenang
Tiap-tiap saat susah hati dan kekalutan
Aku mohon wajah mampu ukir senyuman-senyuman
Seperti selalu
Tiap-tiap saat hati menangis dan kesusahan

Saya..memang ada keterujaan melampau.

Ya Rahman, aku mohon keterujaan itu tetap
Jika itu yang terbaik
Walau diri dihadapan, belakang, kiri dan kanan
Hancur lenyap tanpa tulang, habis direntap ranap

Ya Rahim, aku mohon kasih sayang dan cinta yang berpanjangan.
Walau diri ini,
Tak mampu setanding 
dengan orang-orang yang mencintaiMu dengan kecintaan berterusan.




Cerita Habib:

A + B --------------->  A + B + E ---------------->  A + B complex
             (addition       (transition  (removal of E)     (new compound)
               of E)                   state)                 

A, B = substrate
E= enzyme
A+B+E = transition state product
A+B = complete reaction product

dan kali ini..tiada gambar. Kerana ianya terlalu hati.

Habib AlWafiy
Tmn Impian Murni
Februari, 4 2011
Bersama Keluarga tercinta, Alhamdulillah. 

1 comment: